- Katılım
- 23 Nis 2020
- Mesajlar
- 84
- Tepkime puanı
- 143
Reklam Yönetimi sayfasında "Yeni Reklam Oluştur" butonuna tıklayarak yeni reklamınızı oluşturabilirsiniz.
Ayrıca dilerseniz “Kopyala” butonu ile önceden oluşturduğunuz bir reklamdaki bütçe, tarih, reklam ismi ve ürünler (ürünler halihazırda aktif olarak farklı bir reklamda bulunmuyorsa) kopyalayarak yeni bir reklam oluşturabilirsiniz. Kopyalanan bu bilgileri düzenleyebilirsiniz.
Açılan sayfada Ürün Reklamı’nı seçerek Reklam Tipini Seç butonu ile reklam vermeye başlayabilirsiniz.
Reklam oluşturacağınız sayfada istenen bilgileri girmelisiniz.

Reklam Adı, Tarih Aralığı, Bütçe Tipi ve Günlük Bütçe miktarını seçerek reklamınızı oluşturabilirsiniz.
Dilerseniz aynı gün içerisinde reklam oluşturabilirsiniz. Reklamınızın tarih aralığı en az 1 gün olmalıdır.
i. Daha iyi bir reklam performansı almak için 3 gün ve üzeri süre seçmenizi öneriyoruz.
Her ürün için en az 10 TL günlük bütçe girmelisiniz. Bütçeniz arttıkça reklam verdiğiniz ürünlerin görünürlüğünü artırarak daha verimli reklamlar oluşturabilirsiniz. Aktif olan bir reklam durdurulduğunda ya da sonlandırıldığında kalan bakiye, toplam reklam bütçesine aktarılır.
i. Bütçeniz arttıkça görünürlüğünüz artacaktır.
Farklı bütçe tipi ve bitiş tarihi özelliğine göre farklılıklara aşağıdaki tablodan ulaşabilirsiniz:

Reklam bilgilerini girdikten sonraki aşamada, reklam vereceğiniz ürünlerinizi seçmelisiniz. En fazla 50 ürün seçebilirsiniz. Daha fazla ürüne reklam vermek isterseniz 1'den fazla reklam oluşturabilirsiniz. Böylece dinamik olarak farklı reklam stratejileri izleme şansı bulabilirsiniz.
Sıralamada Reklama Uygunluk seçtiğinizde, algoritma ipucu vererek ürünleri reklam verilebilirlik kalitesine göre sıralamaktadır.
i. Reklam içerisinde daha fazla ürün seçimi yapılması reklam performansını artırmaktadır. Reklam ürünlerinin performansına göre ilgili reklam optimize edilmektedir. Daha fazla ürün seçilmesi, reklamın optimizasyonuna imkan sağlayacağı için reklam performansına olumlu etki göstermektedir.
Buybox sütununda ürünlerinizin Kazanan veya Kaybeden olma durumunu takip edebilirsiniz.
i. (Buybox kazanan ürünlere reklam vermeniz daha avantajlı olacaktır.)
Uygunluk Durumu sütununda Uygun olarak belirtilen ürünlere reklam verebilirsiniz.
Tıklama Başına Maliyet bölümünde reklamlı ürünlerinize ödeyeceğiniz tıklama başı maliyeti belirleyebilirsiniz.
i. Seçtiğiniz ürünlere göre Tıklama Başı Maliyet önerisi, alt ve üst limitler hesaplanır.
Reklam sonucunda Tıklama Başına Maliyet (TBM), verdiğiniz tekliften daha düşük gerçekleşebilecektir. (Örnek: verilen teklif 0,20 TL iken gerçekleşen TBM 0,16 TL). Bu sayede reklam getirilerinizde %20’ye kadar artış sağlayabilirsiniz.
i. Reklam verilen ürünün tıklama ve dönüşüm oranı arttıkça TBM daha düşük gerçekleşebilir.
TBM tekliflerinizi planladığınız tutardan daha yüksek belirleyerek istenen maliyete yaklaşabilirsiniz
Seçtiğiniz ürünleri ayrıca "Seçili Ürünler" sayfasından da görüntüleyebilirsiniz.
Son aşamada reklam için seçtiğiniz tüm detaylar görüntülenir ve sizden onay beklenir.
"Onayla" butonuyla reklamınızı oluşturabilirsiniz.
Önemli Hatırlatma
- Minimum 1 günlük reklam oluşturabilirsiniz.
- Reklam başlangıç tarihi olarak bulunduğunuz günü seçebilir, aynı güne reklam verebilirsiniz.
(Saat 21:00’e kadar aynı günü seçebilirsiniz, 21:00 - 24:00 arasında ertesi günü seçmeniz gerekmektedir.)
- Bir reklam için maksimum 50 ürün seçebilirsiniz.
- Reklam oluşturduktan sonra ürün ekleme ve çıkarma yapılamaz.
- Reklamınız devam ederken bütçenizi artırabilir, tıklama başına maliyeti artırıp azaltabilir, reklamınızı uzatabilir ve reklam adınızı değiştirebilirsiniz.
- Günlük reklam bütçesini ürün başına minimum 10 TL ve maksimum 5.000 TL olacak şekilde belirlemelisiniz.
- Reklamın toplam bütçesi maksimum 50.000 TL olabilir.
- Oluşturulmak istenen "toplam bütçe" tipli reklamın toplam bütçesi, satıcının mevcut reklam bakiyesinden fazla olamaz. Aynı şekilde "günlük bütçe" tipli reklamın günlük bütçesi, satıcının mevcut reklam bakiyesinden fazla olamaz.
- Reklam bütçesi doğrudan reklamın performansına etki etmektedir. Bütçe arttıkça reklamın görünürlüğü ve harcama getirisi artmaktadır. Günlük reklam bütçesini ürün başına minimum 10 TL ve maksimum 5.000 TL olacak şekilde belirlemelisiniz.
- İade edilecek tutar bulunuyorsa reklamın bitiş tarihi geçtikten sonraki gece bakiyeye yansımaktadır.
(Reklam bitiş tarihinden önce sonlandırıldıysa, iade edilecek tutar ortalama birkaç saat sonra bakiyeye yansımaktadır.)
- Müşteriler reklam verdiğiniz ürüne tıkladığında ürün sayfasında satıcısı siz olacak şekilde görüntülenir. Ancak müşteriler aynı sayfada alt kısımda diğer satıcıları da görebileceği için avantajlı fiyat vermeniz çok önemlidir.
- Reklam verdiğiniz sırada operasyon kapasite durumunuzun değişmesi reklamınızı etkileyebilir. Turuncu statüye geçtiğinizde buybox'lı ürünleriniz buybox'tan düşer, kırmızı statüye geçtiğinizde ise tüm ürünlerinizin görünürlülüğü kapatılır. Buybox'tan düşen veya görünürlülüğü kapatılan ürünlerinizde herhangi bir reklam harcaması yapılmaz. Operasyon kapasiteniz yeniden iyileştiğinde, bütçeniz bulunduğu takdirde reklamınız devam eder.
Oluşturduğunuz reklamlar için “Oluşturulan Reklamlar” başlığını inceleyebilirsiniz.
Ayrıca dilerseniz “Kopyala” butonu ile önceden oluşturduğunuz bir reklamdaki bütçe, tarih, reklam ismi ve ürünler (ürünler halihazırda aktif olarak farklı bir reklamda bulunmuyorsa) kopyalayarak yeni bir reklam oluşturabilirsiniz. Kopyalanan bu bilgileri düzenleyebilirsiniz.
Açılan sayfada Ürün Reklamı’nı seçerek Reklam Tipini Seç butonu ile reklam vermeye başlayabilirsiniz.


Reklam Adı, Tarih Aralığı, Bütçe Tipi ve Günlük Bütçe miktarını seçerek reklamınızı oluşturabilirsiniz.
Dilerseniz aynı gün içerisinde reklam oluşturabilirsiniz. Reklamınızın tarih aralığı en az 1 gün olmalıdır.
i. Daha iyi bir reklam performansı almak için 3 gün ve üzeri süre seçmenizi öneriyoruz.
Her ürün için en az 10 TL günlük bütçe girmelisiniz. Bütçeniz arttıkça reklam verdiğiniz ürünlerin görünürlüğünü artırarak daha verimli reklamlar oluşturabilirsiniz. Aktif olan bir reklam durdurulduğunda ya da sonlandırıldığında kalan bakiye, toplam reklam bütçesine aktarılır.
i. Bütçeniz arttıkça görünürlüğünüz artacaktır.
Farklı bütçe tipi ve bitiş tarihi özelliğine göre farklılıklara aşağıdaki tablodan ulaşabilirsiniz:

Reklam bilgilerini girdikten sonraki aşamada, reklam vereceğiniz ürünlerinizi seçmelisiniz. En fazla 50 ürün seçebilirsiniz. Daha fazla ürüne reklam vermek isterseniz 1'den fazla reklam oluşturabilirsiniz. Böylece dinamik olarak farklı reklam stratejileri izleme şansı bulabilirsiniz.

i. Reklam içerisinde daha fazla ürün seçimi yapılması reklam performansını artırmaktadır. Reklam ürünlerinin performansına göre ilgili reklam optimize edilmektedir. Daha fazla ürün seçilmesi, reklamın optimizasyonuna imkan sağlayacağı için reklam performansına olumlu etki göstermektedir.
Buybox sütununda ürünlerinizin Kazanan veya Kaybeden olma durumunu takip edebilirsiniz.
i. (Buybox kazanan ürünlere reklam vermeniz daha avantajlı olacaktır.)
Uygunluk Durumu sütununda Uygun olarak belirtilen ürünlere reklam verebilirsiniz.

i. Seçtiğiniz ürünlere göre Tıklama Başı Maliyet önerisi, alt ve üst limitler hesaplanır.
Reklam sonucunda Tıklama Başına Maliyet (TBM), verdiğiniz tekliften daha düşük gerçekleşebilecektir. (Örnek: verilen teklif 0,20 TL iken gerçekleşen TBM 0,16 TL). Bu sayede reklam getirilerinizde %20’ye kadar artış sağlayabilirsiniz.
i. Reklam verilen ürünün tıklama ve dönüşüm oranı arttıkça TBM daha düşük gerçekleşebilir.
TBM tekliflerinizi planladığınız tutardan daha yüksek belirleyerek istenen maliyete yaklaşabilirsiniz
Seçtiğiniz ürünleri ayrıca "Seçili Ürünler" sayfasından da görüntüleyebilirsiniz.
Son aşamada reklam için seçtiğiniz tüm detaylar görüntülenir ve sizden onay beklenir.
"Onayla" butonuyla reklamınızı oluşturabilirsiniz.

- Minimum 1 günlük reklam oluşturabilirsiniz.
- Reklam başlangıç tarihi olarak bulunduğunuz günü seçebilir, aynı güne reklam verebilirsiniz.
(Saat 21:00’e kadar aynı günü seçebilirsiniz, 21:00 - 24:00 arasında ertesi günü seçmeniz gerekmektedir.)
- Bir reklam için maksimum 50 ürün seçebilirsiniz.
- Reklam oluşturduktan sonra ürün ekleme ve çıkarma yapılamaz.
- Reklamınız devam ederken bütçenizi artırabilir, tıklama başına maliyeti artırıp azaltabilir, reklamınızı uzatabilir ve reklam adınızı değiştirebilirsiniz.
- Günlük reklam bütçesini ürün başına minimum 10 TL ve maksimum 5.000 TL olacak şekilde belirlemelisiniz.
- Reklamın toplam bütçesi maksimum 50.000 TL olabilir.
- Oluşturulmak istenen "toplam bütçe" tipli reklamın toplam bütçesi, satıcının mevcut reklam bakiyesinden fazla olamaz. Aynı şekilde "günlük bütçe" tipli reklamın günlük bütçesi, satıcının mevcut reklam bakiyesinden fazla olamaz.
- Reklam bütçesi doğrudan reklamın performansına etki etmektedir. Bütçe arttıkça reklamın görünürlüğü ve harcama getirisi artmaktadır. Günlük reklam bütçesini ürün başına minimum 10 TL ve maksimum 5.000 TL olacak şekilde belirlemelisiniz.
- İade edilecek tutar bulunuyorsa reklamın bitiş tarihi geçtikten sonraki gece bakiyeye yansımaktadır.
(Reklam bitiş tarihinden önce sonlandırıldıysa, iade edilecek tutar ortalama birkaç saat sonra bakiyeye yansımaktadır.)
- Müşteriler reklam verdiğiniz ürüne tıkladığında ürün sayfasında satıcısı siz olacak şekilde görüntülenir. Ancak müşteriler aynı sayfada alt kısımda diğer satıcıları da görebileceği için avantajlı fiyat vermeniz çok önemlidir.
- Reklam verdiğiniz sırada operasyon kapasite durumunuzun değişmesi reklamınızı etkileyebilir. Turuncu statüye geçtiğinizde buybox'lı ürünleriniz buybox'tan düşer, kırmızı statüye geçtiğinizde ise tüm ürünlerinizin görünürlülüğü kapatılır. Buybox'tan düşen veya görünürlülüğü kapatılan ürünlerinizde herhangi bir reklam harcaması yapılmaz. Operasyon kapasiteniz yeniden iyileştiğinde, bütçeniz bulunduğu takdirde reklamınız devam eder.
Oluşturduğunuz reklamlar için “Oluşturulan Reklamlar” başlığını inceleyebilirsiniz.