Hoş Geldin, Ziyaretçi!

E-ticaret Forumlarına erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üyeliği tamamen ücretsizdir.

Pazaryerlerinde Ürün Sıralamasını Yükseltme (Ürün Kalite Puanı)

osenturk26

Üye
Katılım
2 Şub 2021
Mesajlar
6
Tepkime puanı
1
E-Ticaret hacmi her geçen gün daha fazla artmaktadır. Büyük küçük tüm firmalar, sosyal medya, e-ticaret sitesi ya da Hepsiburada, N11 gibi pazaryerlerinde ürünlerini satmaktadır. E-ticaret’e yönelen firma ve kişi sayısı arttığı için rekabet normalden daha da fazlalaşmış ve ürünlerin pazarlanması oldukça zor olmaktadır. Ürünlerini daha hızlı ve güvenli şekilde satmak isteyen kişilerin yöneldiği yerler daha çok pazaryeri siteleridir.

Hepsiburada, N11 gibi pazaryeri sitelerinde aynı üründen onlarca hatta yüzlercesi bulunuyor. Bu kadar rakip arasında pazaryerlerinde ürünleri ön plana çıkarmak zor oluyor. Bu yazımda sizlere pazaryeri liste sıralamalarında ürünlerinizi daha iyi sıralamalara nasıl çıkartırsınız, nasıl daha fazla görüntülenme alabilirsiniz bu yöntemleri paylaşacağım.

Ürün Kalite Puanı Nedir?
N11, Hepsiburada ve Trendyol gibi pazaryerleri ürünlerinizin listelenmesi sırasında bazı kriterleri baz alarak sıralamaya koyarlar. Bu durumu etkileyen faktörlerin tümüne ürün kalite puanı adı verilir. Ürün kalite puanınız ne kadar yüksek olursa pazaryerlerindeki ürün sıralamalarında ilk kısımlarda yer alırsınız. Ürün kalite puanını etkileyen faktörleri ve bunların doğru kullanımını blog yazımı okuyarak yükseltebilirsiniz.

Pazaryerlerinde Ürün Sıralamasını Artırma
Her pazaryeri sitesinin içinde kendine özgü algoritması bulunuyor. Bu algoritma aynı Google SEO’da olduğu gibi ürünlerin sıralamasını yükseltme mantığı ile çalışmaktadır. Son yılların SEO trendi UX (kullanıcı deneyimi) pazaryerlerinde arama motorları içinde geçerlidir. Ürün hakkında detaylı bilgiyi ne kadar çok yansıtırsanız, istenilen bilgiyi ne kadar sade ve öz verirseniz ürün sıralamanız o kadar iyi konumda olacaktır. Aşama aşama anlattığımız yazımızdakileri uygulayarak pazaryerlerindeki satışlarınızı arttırabilirsiniz.

1- Kaliteli ve Detaylı Ürün Görselleri
Hangi platformda satış yaparsanız yapın (Instagram, e-ticaret sitesi, pazaryerleri) en önemli etken ürünlerin görselleridir. Kullandığınız ürün görselleri ne kadar kaliteli olursa ve detaylı olursa kullanıcıların satın alma niyetleri o kadar artmaktadır. Net olan ürün fotoğrafları hem satış oranını hem de iade oranını düşürür.

İlk Resim Yüksek Kaliteli Olmalı
Özellikle listelemede kullandığınız ilk ürün resmi ne kadar detaylı, kullanım amacına yönelik ve net olursa tıklanma ve dönüşüm (satın alma) oranı o kadar yüksek olacaktır.

En Az 7 Görsel Kullanın
Yüklediğiniz ürün görseli en az 7 adet olsun. 1 – 2 adet görsel hem sıralamanızın daha geride olmasını hem de ürün hakkında fikrin net anlaşılamamasına sebep olur. 7 adet görsel kullanırken her biri aynı olmamalı, detaylı görünümü ve kullanım fotoğrafları kullanmanız avantaj sağlayacaktır.

2- Doğru Başlık Kullanımı
Google SEO optimizasyonunda başlık daha fazla ve doğru kişiye ulaşmak için oldukça önemli bir faktördür. Aynı kural Hepsiburada, N11 gibi pazaryerleri için de geçerlidir. Kullandığınız başlıklara göre arama sonuçlarında yer alırsınız.

Doğru başlık kullanımı nasıl olur?
Sattığınız ürünlerin genel olarak bir markası, boyutu, rengi gibi nitelik özellikleri bulunmaktadır. Bu özellikleri belirtmeniz sizleri rakiplerinizin önüne geçirecek ve daha fazla arama sorgusunda sıralamada gösterecektir. Başlıkların uzunluğu minimum 50 karakter olmasına dikkat edin.

Örneğin: Xiaomi Mi Band 4 Pembe Akıllı Saat



3- Alt Başlık Kullanımı
Ürünlerin sıralamasına etki eden faktörlerden biri de alt başlık kullanımıdır. Alt başlığınızda da yine ürün niteliğinden, ürün marka model ve özelliklerine yer vermeniz daha fazla sorguda daha fazla görüntülenme ihtimalinizi yüksek derecede arttırır.



4- Ürün Açıklaması
Ürün açıklamaları sıralamaya doğrudan etki eden faktörlerden biridir. Buradaki açıklamalar ne kadar etkili ve kaliteli olursa hem satış oranınız hem de sıralama oranınız ciddi derecede artmaktadır. Ürün açıklamalarının uzunluğu en az 200 karakter olmalıdır. Aynı zamanda alt başlık kullanımları (H etiketleri) hem ürününüzün Google üzerindeki sıralamasını hem de Hepsiburada, N11, Trendyol içindeki ürün sıralamanızı yükseltecek faktörlerden biridir.

Açıklamanızda ürünün özelliklerinden bahsetmeyi unutmayın. Ürün ölçüleri ve niteliklerini burada belirtmek yine sizlere büyük avantaj sağlayacaktır.



5- Açıklamada Görsel Kullanımı
Açıklamalarınızda görsel kullanımı yine sıralamanızda büyük etki edecek faktörlerden biridir. Açıklamada en az 2 adet kullanım görseli paylaşmanız ya da ürünü tanıtıcı görsel hazırlamanız hem sıralamanızı yükseltecek hem de dönüşüm oranınızı arttıracaktır.

6- Açıklamada Video Kullanımı
Açıklamalarınızda ürün hakkında detaylı video eklemek sıralamanıza ciddi derecede etki edecek faktörlerden biridir. Sıralamanın yanı sıra ürün hakkında detaylı video eklemeniz hem geri iade oranını düşürecektir hem de satın alma oranı %20’ye kadar arttıracaktır.

7- Doğru Kategori Seçimi
Ürünlerinizin listelenmesinde daha fazla kişiye ulaşmak doğru şekilde ulaşmak için kategori ve marka eşleşmelerini doğru yapmanız gereklidir. Özellikle alt kategori seçimi gerçekleştirmeniz rakiplerinizi daha da azaltır.

Örneğin: Spor ayakkabı satıyorsunuz. Ayakkabı kategorisinde 100 bin ürün varken spor ayakkabı için 20 bin ürün bulunmakta. 20 bin ürün arasında ziyaretçilerin önüne çıkmak daha büyük bir olasılıktır.





Hepsiburada, N11, Trendyol gibi ürünlerin daha üst sıralamalarda listelenmesi için yukarıdaki adımları takip edebilirsiniz. Profesyonel destek almak isterseniz iletişim adresimden bana ulaşabilirsiniz.

Kaynak: Pazaryerleri İçin SEO