Hoş Geldin, Ziyaretçi!

E-ticaret Forumlarına erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üyeliği tamamen ücretsizdir.

FACEBOOK REKLAMLARI İLE DÜKKANINIZIN ÖNÜNDEN GEÇEN KİŞİLERE NASIL REKLAM GÖSTERİLİR?

Theos

Yönetici
Site Yetkilisi
Katılım
21 Nis 2020
Mesajlar
118
Tepkime puanı
641
Konum
İstanbul
Alıntıdır


Herkese merhabalar arkadaşlar. Bugün fiziksel işletmemizin önünden geçen insanlara reklamı nasıl gösteririz. Bunun detaylarını anlatacağım.

Hani çoğunuz diyorsunuz ya. Ya kardeşim ben bu dükkanın önünden geçtim reklamı önüme düştü. Bu nasıl iş? Bu adamlar beni takip mi ediyor diye?

İşte bu sorunun cevabı burada!

Çoğu işletme bu mükemmel reklam türünün farkında bile değil. Hatta %90 farkında değil.

Gerçek, fiziksel mağazamıza nasıl trafik çekeriz?
Nedir bu fiziksel mağaza?

Butik dükkanı.
Restoran.
Spor salonu.
Pub.
Market.
Mobilya dükkanı.
Beyaz eşya dükkanı.

Kısaca ürün ya da hizmet satan fiziksel bir mağazaya reel trafik nasıl çekeriz?
Yani reklamlar ile o mağazadan içeriye insanları nasıl sokarız?

Dükkanınızın reklamını, bulunduğunuz konumda yaşayan, çalışan, oradan geçen insanlara göstermek isterdiniz değil mi?

Elbette her işletmeci bunu ister.

Peki yöntemi nedir?
Hemen anlatıyorum.

Öncelikle Facebook Busıness Manager’de
Sol üstte yer alan 9 noktalı menü ikonunu tıklamalıyız.
( Burada mağaza konumlarını seçmeliyiz. )

Burayı tıklayarak mağazamızın lokasyonunu oluşturmamız gerekmektedir.

yeşil buton ile konumlar ekle seçeneğini tıklıyoruz. ( add stores ) Karşımıza 4 farklı seçenek çıkar.
1. Mevcut sayfayı konum olarak taşıma.
2. Konumları manuel olarak ekle. ( 10 farklı mağazanın konumunu ekleyebiliriz. ( mağaza kapanırsa, silebiliriz. )
3. Örnek; Burger gibi çok şubeli bir yer için çalışıyorsak, konumları excel olarak eklemeliyiz. ( seçeneği tıklayınca örnek dosyayı gösteriyor Facebook. )
4. API ile bağlanın.

Konumları manuel olarak seç seçeneğini tıklıyoruz. Kendiniz ekleyin seçeneğini yani.

Name: isim soruyor ( genelde kendi otomatik atar sayfadan dolayı.

Mağaza kodu: çok mağazamız varsa karıştırmamak için marka ve lokasyon adı kullanabiliriz. Örnek; Mavi / Taksim şubesi gibi.

Konum tanımlayıcı: Lokasyonun mahallesi yazılabilir. ( çok önemli değil. )

Sokak, şehir, posta kodu, telefon no giriyoruz.

Wifi adı : Facebook dönüşümleri wifi ve konum sayesinde belirler. Yani GPS. Mağazamıza insanların uğradığını wifiye bağlandıklarında kolaylıkla tespit edebilir Facebook. Lokasyon bilgisine çoğu kullanıcı izin veriyor Facebook’ta kimse farkında bile değil. Facebook bu kişi gelip bizim wifimize bağlandığında bu olayı kendisine dönüşüm yazıyor. Dükkanın önünden geçenleri de dönüşüm olarak sayabilir. ( evet biraz kötü ama Facebook’ta para yemeli ) Dükkanın önünden geçenlere reklam gösterir.

Haritadan dükkanımızın konumunu sokağa kadar seçebiliriz.

Vanity Name : Sayfa içersinde gözükecek, sayfanın sahibinin kim olduğunu gösteren link verebiliriz. ( pek gerekli değil. )

Kategori: Dükkanımızın faaliyet alanını girebiliriz. Örnek; Fast food restoranı.

Çalışma saatleri : Dükkanın açık olma saatlerini giriyoruz.

Teslimat seçeneği : paket servis ya da gel al.

Fiyat aralığı : ürünlerimizin uygun mu yoksa pahalı mı olduğunu seçeriz.

Geçici hizmet değişiklikleri : Covid nedeni ile restoranların saati değişiyor vs çoğu işletmenin çalışma standartları değişti bununla alakalı bir güncellene bu. Geçici kapalı, her zaman olduğu gibi çalışıyor , Hizmet değişiklikleri var vs gibi bilgi girebiliyoruz.

Kaydet diyoruz ve eklenmesini bekliyoruz. Dakikalar içerisinde ekleniyor. ( eklenince yeşil ışık yanar. )

Tebrikler mağaza lokasyonu oluşturuldu. Şimdi konum reklamı yayınlayabiliriz. Hani çoğunuz diyorsunuz ya. Ya kardeşim ben bu dükkanın önünden geçtim reklamı önüme düştü. Bu nasıl iş? Bu adamlar beni mi takip ediyor diye?

İşte o sorunun cevabı burada!

Reklam yöneticisini tıklıyoruz. Yeni kampanya oluştur seçeneğini seçiyoruz. Hedefimiz neydi? Mağaza trafiği. Amacımız mağazayı insanların ziyaret etmesi. Hemen seçiyoruz mağaza trafiğini.

KAMPANYA ADI GİRİYORUZ.
Örnek: Kadıköy / Pub / lokasyon

Facebook sayfası : sayfamızı seçiyoruz. ( genelde otomatik kendisi getirir. )

Bu kampanya erişim için optimize edilecek der.
( Daha önce mağazamıza gelen bir ziyaretçi yok. Algoritmanın elinde henüz bir data yok. Algoritma burada diyor ki; ben reklamı bu seçtiğin konumda bulunan daha fazla kişiye göstermek olarak optimize edeceğim. )

Algoritma biraz data topladıktan sonra bu tür reklamı daha fazla ziyaretçi alacak şekilde optimize edecektir. Yapay zekaya güvenelim.

Kampanya bütçe optimizasyonunu aktif ediyoruz.
Ben hep toplam bütçe seçerim. Günlük bütçe sevmiyorum.
Ben en düşük teklif stratejisini sevmiyorum.
Teklif üst sınırı seçeneğini seçiyorum.

Devam diyoruz.

Reklam seti adımına geçiyoruz.

Reklam setine ad veriyoruz örnek; Kadıköy / Pub / Yakındakiler.

Yeni bir konum / mağaza seti oluşturun seçeneğini tıklıyoruz.

Gözat diyoruz ( daha önce eklediğimiz lokasyonu seçiyoruz. ) ekle diyoruz. Devamı tıklıyoruz.

KM çapını ayarlıyoruz. Otomatik çap demiyoruz. Sabit çap seçiyoruz. 1 KM seçeneğini seçiyoruz. Böylece PUB mekanımızın reklamını, Kadıköy’de bulunan herkese kolaylıkla gösterebiliyoruz. Kadıköy’de gezen, çalışan, yaşayan herkes. Sonra devam seçeneğini tıklıyoruz.

Sağ üstte tahmini ne kadar kişiye erişeceğini yazar Facebook.

Konum setine isim veriyoruz.
Kadıköy Pub / yakındakiler.

Teklif seçeneği var.
Nedir bu teklif?
Teklif ile insanlara kupon kodu verebiliriz.
Bu kupon kodu ile mağazayı ziyaret et diyebiliriz.
Teklif oluşturu tıklarsak?

TEKLİF ADI : TANIŞMAMIZA ÖZEL%50 İNDİRİM
DETAYLAR : Bu reklamı görüp, PUB mekanımızı ziyaret edecek kişilere özel! Menülerde %50 indirim! Tekliften yararlanmak için; işletmemize geldiğinizde, Facebook’ta gördüğünüz bu kodu bize söylemeniz yeterli!
BİTİŞ TARİHi : Tarih seçeriz.
BİTİŞ SAATİ : Saat seçeriz.
( mesela derbi maçı vardır o gün o saat. Ona göre mekana müşteri çekmeye çalışabiliriz bu reklamla )
KOD OLMASIN : Kod vermiyoruz.
TEK BİR KOD : bir kod belirliyoruz.
Örnek : DERBİYEÖZEL%50
SUNULAN TEKLİF : 100 ( 100 kişi ile sınırlı tutuyorum.
BENZERSİZ KOD : Bir altyapımız varsa binlerce kod yerleştirebiliriz. EXCEL olarak yükleyebiliyoruz.
( Ben tek bir kod seçeneğini seçiyorum )
SHARE ( PAYLAŞIM ) : Teklifimizi görenlerin teklifimizi başkaları ile paylaşmalarını istiyorsak aktif edebiliriz. Ben aktif ediyorum. ( Yani kutuyu işaretlemiyorum )
BU TEKLİFİ SADECE BELİRLİ KONUMLARDA KABUL ET SEÇENEĞİ : Bu teklifi sadece mevcut konumumuzda geçerli sunabiliriz.
Sonra oluştur diyoruz.
Teklif oluşturduktan sonra;
Bütçe ve Plan seçeneği çıkar önümüze.
Reklam kampanyası yayın ve bitiş tarihini seçeriz ( toplam bütçe seçtiğimiz için )
Hedef kitle seçeneği çıkar önümüze.
Lokasyon reklamı yaptığımız için ve pub mekanımıza herkes derbi maçı izlemeye gelebileceği için bir hedef kitle seçmemize gerek yok. 18-60 yaş seçeneğini seçmemiz yeterli. Kadınlar da Erkekler de maç izlemeye gelebilir.
Reklam alanları : Otomatik seçenilirz bu reklam türünde.
Teklif kontrolü : 5 tl. ( teklif üst sınırı seçmiştik , teklifi kendi isteğimle giriyorum. )
Devam diyoruz.
Format : Tek görsel seçeneğini seçiyoruz.
Görselimizi yüklüyoruz.
Sağda hemen görselin reklamda nasıl gözükeceğinin önizlemesini sunuyor Facebook.
Metin: Bizi Kadıköy / Caferağa mh hayat sk no:5 adresimizde ziyaret edin. Maç keyfini birlikte yaşayalım. ( Metin yazarken + işaretne basarsak; Adı, telefon numarası, açık olma durumu, açılış saatleri gibi yazıları otomatik getirebiliyor. )

Böylelikle teklif reklamı sunarak. İşletmemizin çevresinde yaşayan, okuyan, çalışan, gezen, alışveriş yapan, eğlenen kişilere reklam yayınlıyor ve teklif sunuyoruz.

( Teklif sunmayabiliriz ama teklif harekete geçirmeyi kolaylaştırır bu noktada. )

Reklamı görenler Teklifi Al seçeneğini tıkladıklarında hazırladığımız kod gözüküyor.
Facebook bu teklifi kaydediyor tıklayanlar için. Teklif süresinin bitmesine yakın tıklayanlara bildirim gönderiyor. Bak kardeşim senin böyle bir teklif avantajın vardı. Git bu tekliften yararlan diye hatırlatma yapıyor.

Fiziksel bir dükkan, mağaza, işletmemiz varsa teklif ve mağaza ziyareti reklamlarını kesinlikle denemeliyiz.

Not: Reklam setine yeni bir reklam seti ekleyerek, reklamımızı teklifsiz olarakta verebiliriz. Ama ben bunu önermem.

Umarım yazım sizlere değer ve fayda katmıştır.

Sevgiler.