Hoş Geldin, Ziyaretçi!

E-ticaret Forumlarına erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üyeliği tamamen ücretsizdir.

Eticarette Reklam Kampanyaları Oluşturmak

Emre

Premium
Gold Üye
Katılım
21 Nis 2020
Mesajlar
16
Tepkime puanı
5
Konum
İstanbul
Çok satıcılı online pazaryerlerinin temel amacı, müşterileri ilgili satıcılarla eşleştirmektir. Bu aşamada reklam kampanyaları, satıcıların hedef müşterilerini bulmalarına yardımcı olan kritik bir süreçtir. Ayrıca, ücretli reklamcılık, e-ticaret platformlarının ana gelir kaynağıdır. Global ve yerel pazaryerlerinde reklam, en kârlı hizmetlerden biri haline gelmiştir. Çok satıcılı pazaryerlerinde reklamcılığı gelir kaynağına dönüştürmek için platformdaki satıcılara rekabet avantajı sağlayan araçlar kullanılmalıdır.

Pazaryerlerinde Reklam Kampanyaları Araçları

Pazaryerlerinde reklam stratejilerini uzun vadeli ve kısa vadeli araçlarla doğru bir şekilde oluşturmak için satıcıların hedefleri ve iş bağlamı önemlidir. Reklam için satıcıların ürün ve hizmet kategorileri, en iyi reklam araçlarının temel setini tanımlar. Satıcıların hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olacak araçlar markanın görünürlüğünü ve satışları artırır. Yeni müşterilere ulaşmak için de bir basamak niteliğindedir.

Pazaryerleri araçlarının temel avantajları şunladır;

Yeni müşteri: Reklam kampanyaları, satıcıların trafiklerinin artırmasına ve çoklu pazaryerinde arama yapmayan yeni müşterileri kazanmalarına yardımcı olur. Bunun için alıcıların farklı pazaryerlerinden ürünleri karşılaştırmalarına izin verilmesi üçüncü taraf platformlar ve alışveriş dizinleri kullanılabilmektedir.

Çapraz satış: Reklam kampanyaları araçları, satıcıların reklamlarını çeşitli kanallarla otomatik olarak birleştirir. Çapraz satış ve ortalama satışları artırmak için çeşitli bannerlar ve etiketler sağlanır. En çok satanlar ve satışta olanlar; en yeni ve önerilen ürünler benzer, en popüler ve son görüntülenen ürünler gibi reklam uygulamaları, o ürünlerin satışlarını artırır.

Blog: Satıcının markasını ve ürünlerini çok satıcılı pazaryerlerindeki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olan bloglarda tanıtım yapan bazı araçlar vardır. Satıcıları ve ürünlerini bloglarda tanıtmak, satıcıların dijital reklam stratejileri arasında bulunmaktadır.

Arama: Online pazaryerlerinde başlık arama reklamları araçları da bulunmaktadır. Bu özellik, müşteri sorgusuna bağlıdır. Satıcıların marka bilinirliğini artırmasına, müşteri sadakati oluşturmasına ve ürünleri tanıtmasına yardımcı olur. Reklamı yapılan öğe, e-ticaret pazarı arama sonuçlarının üst kısmında görünür, alışveriş yapan kullanıcılar reklamı tıklar. Bu aşamadan sonra tanıtılan markayı veya ürünleri gösteren bir arama sonuçları sayfasına gelir. Araç belirli ürün sayfalarına bağlı olduğundan, desteklenmediğinde bu ürünlerin organik görünürlüğünü teşvik eder. Satıcılar için genel tıklama oranını, satışları ve reklam harcamaları getirisini artırır.

Pazaryerlerinde Satıcıların Hedef Müşterileri

Reklamların verimli bir şekilde hedeflenmesi, yalnızca çok satıcılı pazaryerlerindeki her satıcı türü için doğru kitle segmentasyonu ile mümkündür. Platformun topladığı ziyaretçilerin davranışları ve satış raporlarıyla ilgili veriler, satıcıların hedef müşterilerinin özelliklerini ve ihtiyaçlarını tanımlamalarına yardımcı olur. Bu verilerde; ürünlerle ilgili bir öğeyi beğenen, hedef müşterilerin belirli yerleri ve demografik özellikleri, müşterilerin satın alma ve niyet verileri, satıcıların hedef kitlesi için en uygun reklam kanalı gibi bilgiler yer alır.

Online pazaryerleri, reklamları satıcıların hedeflerine ve müşterilerin ihtiyaçlarına göre tasarlamaktadır. Bazı pazaryerleri, satıcıların sosyal medya üzerinden paylaştığı linklerle mağaza ve ürün serileri hakkında farkındalık oluşturur. Sosyal medya desteği, satıcı mağazalarına tıklama ve trafik yönlendirir, daha geniş bir tüketici grubuna ulaşılabilir, dönüşüm oranlarını artırır.

Görüntülü reklam araçları, satın alma aşamasında kullanılabilir. Alıcıların özel ilgi alanlarını hedeflemeye yardımcı olur, müşterilerin satın alma düşüncesini etkiler ve aramalar sonucu satın alma kararı veren müşterilere ulaşmaya izin verir. Bazı araçlar pazaryerindeki satıcı trafiğini artırmak ana sayfaya bannerlar yerleştirir.

Arama tabanlı reklamcılık, mevcut müşterilerin ilgisini çekmek ve bunu bir satın alma işlemine dönüştürmek için en iyi araçtır. Satıcıların reklamlarını müşterinin aradığı anahtar kelimelerle ilişkilendirmeye yardımcı olur. Araç, müşterilerin arama sorguları tarafından yönlendirilir: alışveriş yapanlar Google'da öğe aradığında, arama motoru aramalarına en yakın öğeleri arar.

Yöntem bir tıklama başına maliyet modeline dayanır, her bir satıcının tanıttığı ürüne teklif tutarları atanır ve alıcılar reklamları tıkladığında, o ürünün teklif tutarı satıcının reklam bütçesinden düşülür. Belirli ürünleri arayan alıcıları hedefleyen yöntem, alıcının satın alma niyetini yansıtan anahtar kelimelere odaklanır.

Reklam Kampanyaları Oluşturmada Dikkat Edilmesi Gerekenler

Online pazaryerlerinde reklam kampanyaları, bazıları yukarıda bahsedilen pazaryerlerine özgü reklam araçları ile oluşturulabilir. Bunun için pazaryerleri reklam maliyetleri çıkarmaktadır. Reklam stratejileri verimliliğine odaklanan bu araçlar, satıcılar için kısa ve uzun vadeli satış hedeflerine göre optimize edilebilir.

Reklam kampanyalarından dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar şunlardır;

  • · Pazaryerlerindeki satıcılar, reklamcılık verimliliklerini nasıl ölçeceklerini ve en çok nelere dikkat etmeleri gerektiğini bilmelidir.
  • · Reklamla ilgilenen müşteri sayısı, reklamların getirdiği gelir, satışların reklam maliyeti ve reklam harcamalarının getirisi gibi veriler, reklam kampanyaları oluşturmak için temel oluşturur.
  • · Reklam kampanyalarında, ayrıca, gösterimler ve tıklamalar, reklam maliyetleri, siparişler ve gelir ve arama terimi analizi gibi farklı veriler de dikkat alınmaktadır.
  • · Online pazaryerleri trafiğini satıcıların mağazalarına yönlendiren ve görünürlüğü artırmaya yardımcı olan reklam araçları ile satıcıların tanıtılan ürün listeleri, organik arama sonuçlarında görünür.
  • · Reklam kampanyaları, ayrıca reklam türünün seçildiği alandır. Pazaryerinde metin, fotoğraf ve video reklamları seçilebilir.
  • · Kampanyanın boyutu, reklam bütçesi ile bağlantılıdır.