Hoş Geldin, Ziyaretçi!

E-ticaret Forumlarına erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üyeliği tamamen ücretsizdir.

Theos

Yönetici
Site Yetkilisi
Katılım
21 Nis 2020
Mesajlar
75
Tepkime puanı
239
Konum
İstanbul
Değerli forum üyeleri, aşağıdaki konu M.Ali Soylu tarafından kaleme alınmıştır. Faydalanmak amacıyla paylaşmak istedim.

Arkadaşlar merhaba. Yaklaşık 8 aylık e ticaret firmalarında staj dönemim, online eğitimlerden öğrendiğim birkaç SEO tekniğini paylaşmak istiyorum.

Ürün açıklamaları kısmına H1 başlık etiketi, H2 başlık etiketi arama motoru optimizasyonu için oldukça önemli bundan dolayı 1 tane h1, 2 tane H2 kullanmaya ve bu başlıklarda anahtar kelimeleri geçirmeye özen gösterelim ki Google üzerinde aramalar sonucu üst sıralarda çıkalım. Ürün açıklamasında anahtar kelimelerimizi geçirelim fakat aynı kelimeleri sürekli tekrar etmeyelim örneğin duvar tablosu satıyorsak anahtar kelimemiz duvar tablosu, duvar dekorasyonu, dekoratif tablo gibi kelimeler olabilir.

Anahtar kelimeleri tespit etmek için ise birkaç farklı yoldan bahsetmek istiyorum.
Madde 1: Google Arama sonuçlarında bizlere tavsiye edilen diğer arama seçenekleri örneğin "duvar tablosu" yazdığımda bana verdiği önerilerde ürününe uygun ise dini tablo, duvar tablosu kanvas, büyük duvar tablosu gibi kelimeleri kullanabilirim

111.jpg

Madde 2: Arama yaptıktan sonra sonuç sayfasının en altına bulunan öneriler yine bizimle ilgili olanları kullanabiliriz.

222.jpg


Madde 3: Pazar yerleri arama çubuğunda madde 1 de yaptığımız işlemi yapabiliriz.

333.jpg

Madde 4: En pratik yollardan birisi Google alışveriş sonuçlarında bizim ürünümüze benzer ürünlerin başlığında bulunan ve işimize yarayacak anahtar kelimeleri tespit etmek ve başlık, açıklamalarımızda kullanmak. ( duvar tablosu yerine daha detaylı Arama yapabiliriz mesela ahşap duvar tablosu gibi)

444.jpg

Madde 5: Ubersuggest anahtar kelime planlayıcı ile yeni anahtar kelimeler keşfedebiliriz. site linki :
https://app.neilpatel.com/en/ubersuggest/overview…

5555.jpg

Madde 6: Google anahtar kelime planlayıcıyı kullanabilirsiniz. tespit ettiğiniz anahtar kelimeleri yazıp aranma hacimlerine göre sıralayıp önem sırasına göre kullanabilir ve farklı öneriler alabilirsiniz. ( anahtar kelime planlayıcı için Google ads hesabı oluşturmanız gerekmekte açmanız 5 dakika sürmeyecektir)

666.jpg


NOT: Bu yolların hepsini kullanmak uzun zaman alacaktır ve birkaç araç ile yapacağınız çalışmalar yeterli olacaktır. tavsiyem önce ilk 2 maddeyi kullanın sonrasında 4. maddeyi uygulayın. not aldığınız anahtar kelimeler ile son maddeyi uygulamanız yeterli olacaktır. Söyleyeceklerim bu kadar umarım faydası olur.