Hoş Geldin, Ziyaretçi!

E-ticaret Forumlarına erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üyeliği tamamen ücretsizdir.

Emparator Ürün Analiz Chrome Eklentisi

Fatih GSM

Üye
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
11
Tepkime puanı
13
Konum
İstanbul
Emparator Chrome Eklentisi yayınlandı. Bu eklentiyi kullanarak N11 ve Gittigidiyor da satılan ürünleri analiz edebilirsiniz.Ürünlerin günlük satış rakamlarını ve kar hesaplamasını kolaylıkla yapabilirsiniz.

Eklentiyi aşağıdaki linkten ÜCRETSİZ şekilde indirip kullanmaya başlayabilirsiniz.

Hangi ürün günlük kaç adet satmış,
Aylık kar marjı,
Günlük satış adedi,
Komisyon oranları, vergi vs düştükten sonra net kar...

eklenti.png

Emparator Chrome Eklentisi'ni kurmak için link ;
Gizli içerik
İçeriği görebilmek için mesaj yazmalı yada beğenmelisiniz.
Kurulum ve Kullanma detaylarını içeren video;
Gizli içerik
İçeriği görebilmek için mesaj yazmalı yada beğenmelisiniz.
 

Ercan Kagan

Yeni Üye
Katılım
21 Haz 2020
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
:)

kim hazırlamış bilmiyorum. abaküsten hemen sonra yazmıştır. her bir platformun işleyişi farklıdır. o platformu bilmeden, hazırlanan (!) ile bir yere varılamaz.
kar marjı : nedir, maliyeti hesaplarsın sattığın fiyat ile oranlar yüzdeyi bulursun. bunun için aşağıdan yukarı gidersin. doğru sonuç elde etmek için, doğru verileri, doğru tarafta üst üste toplam lazım.

örnekten yola çıkarsak : sözü edilen ürün için ben ortalama 300 lira kanacağım. aldığım fiyat belli, kargo, komisyon, pazarlama ve de kdv masraf kaleminde.... olacak iş mi bu? hadi ürün satış fiyatından 300 çıktım,kalan 660 lira, tam maliyet. 660 liradan ben %32 kazanmak için bu ürünü 870 liraya satmam gerek... demek ki çok kazanıyormuşum :)


"Hangi ürün günlük kaç adet satmış." gibi çok iddialı bir ibare varken, eklenti görselinde,tahmini demesi, rakamları doğru çekmiyor mu düşündürmez mi? madem, bunları hesaplıyor neden veriyi ben giriyorum???

ayrıca, sen n11 olsan, gittigidiyor olsan, satılan ürün adetlerini verir mi? n11 tls 1.2 ye geçmeden mağazaların satışlarını görebiliyorduk, bir mağazanın...ki kaldı ki, aynı ürünü satan kaç mağaza var, ve bu ürün sayısını bulabilir miyiz? sadece, şuradan hareketle şu ifade ediliyor: her 20 müşteriden biri yorum yapar, aynı ürün satan kaç mağazanın toplam kaç yorumu var, vs vs vs...


peki hesaplanamaz mı? hesaplanır... geçenlerde bir demo hazırladık.

dahil alış bir tarafta, dahil satış bir tarafta... arada masraf kalemleri. ancak masraf kalemlerini sadece komisyon ve kargodan ibaret değildir. ürün sevk ederken, kullandığım koli, harcadığım bant her biri belirli aralıklarla maliyetin içine gider.ancak esas gizli maliyet burada iptal/iade sayısıdır, iadenin nasıl olduğudur:

1. sipariş hazırlandı,kargoya teslim edildi, barkod kesildi, araca yüklenmedi. müşteri siparişini iptal etti.
2. ürün gitti, müşteri aldı, kafasına yatmadı, iade etti.
3. ürün gitti, kargo müşteriye teslim edilmedi, mağazaya geri geldi.

her bir senaryoda farklı masraf kalemleri çıkmaktadır. bunu ortaya koymadan, ya da tamamlanan siparişlerde , iade edilmeyen ürün satışları için ayrı, iptal/iade edilen ürünlerin maliyeti ayrı hesaplanır, sonra totale bölünür.

bunu yapan, ya da bunu düşünerek fiyat giren mağaza zaten yolunda, emin adımlarla yürüyordur yoluna. ama , işin mutfağını bilmeden ,pazar yerlerinde satış yapan mağazalar zarar ediyorlar. biri,mağazasının linkini atsın, inceleyeyim, örnek bir ürün seçeyim, raporlarını atsın bana, ortaya koyayım :)

hayaller ile gerçekler arasındaki uçurum hangi boyutta diye. haa,bu arada, yukarıdaki kar marjı %45 lerde...böyle karlı satıp da alacak bir enayi,saftirik bulursanız, bana da haber edin.