Hoş Geldin, Ziyaretçi!

E-ticaret Forumlarına erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üyeliği tamamen ücretsizdir.

eBay Hesabın Askıya mı Alındı ? Neden Olur ve Ne Yapmalısınız?

eticaret

Eticaret Forumları Yetkilisi
Moderatör
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
72
Tepkime puanı
90
eBay hesabının askıya alınması artıyor. EBay'in satıcıları neden askıya aldığını, sürecin nasıl işlediğini ve bunun tekrar olmasını nasıl önleyeceğinizi burada bulabilirsiniz.


EBay'in politikası ihlal edildiğinde, satıcıların hesapları askıya alınabilir. Bir eBay'in askıya alınması, iş kesintisi ve genellikle satıcı için ciddi sonuçları olan bir dizi sorun anlamına gelir.

EBay satıcı hesaplarını neden askıya alıyor? Toplumu kötü alıcılardan ve satıcılardan korumak onların işi. Kimsenin incinmemesini sağlamak istiyorlar. Marka değil, alıcı değil, satıcı değil.

Belki de en önemlisi, politika ihlalleri eBay'in itibarını zedeliyor ve son tahlilde eBay bu yüzden onları önemsiyor.

Bu yazıda, eBay hesaplarının neden askıya alındığını, sürecin nasıl işlediğini ve tekrar olmasını nasıl önleyeceğimizi açıklayacağız.


EBay satıcı hesaplarını neden askıya alıyor?

EBay'in bir satıcının hesabını askıya almasının birçok nedeni vardır. Performans metriklerinde görülebilecek yaygın sorunların birkaç örneğini burada bulabilirsiniz:
  1. Siparişlerin geç gönderimi (stoksuz satış dahil)
  2. Geç takip numarası yükleme veya doğrulama
  3. Kusurlu işlem oranı
  4. Çözüm Merkezinde alıcılar tarafından gündeme getirilen vakaların çözülememesi
Sırayla bunlara bakalım.
eby.jpeg

1. Siparişlerin geç gönderimi
Geç nakliye büyük bir sorundur. Sonuçta, çoğu eBay müşterisi satın aldıkları ürünün tahmini nakliye süresini kontrol eder. Bu nedenle, müşteri sipariş vermeden önce teslimat beklentilerini zaten belirlemiştir.

Örneğin, ürün açıklamasında üç gün içinde teslimat belirtiliyorsa, üç gün içinde teslim edilmesi daha iyi olur. Ama bundan daha da ileri gidiyor. Gerçekte, satıcının ürünü göndermesi bir günden fazla sürmesi , işyerini terk etmesi bir sorundur . Geç gönderim, alıcıları tedirgin eder ve bundan sonra gelen herhangi bir şey beklentilerinin altına düşerse, hemen şikayet eder veya olumsuz geri bildirim bırakırlar.

Müşteri ödemesini yaptıktan sonra, ürünün gönderilmesi gerçekten iki saatten fazla sürmemelidir.

2. Geç takip numarası yükleme veya doğrulama

Çevrimiçi alışveriş yapanlar her zaman siparişlerinin durumunu bilmek isterler. Ya da en azından durumu istedikleri zaman ve hızlı bir şekilde bulabileceklerini bilmek isterler. Bu nedenle, takip numaralarını hızlı bir şekilde paylaşmak çok önemlidir.

eBay takip numarasını doğrular ve alıcıyla paylaşır ve bu çok önemlidir. İzleme bilgilerinin gönderilmemesi, iki işaretten birini hızla yükseltir. Ya zayıf satıcı iş akışı ya da takip edilen bir hizmetle sevkıyat hatası. Her ikisi de kabul edilemez ve alıcının güvenini tehlikeye atar. Aksi takdirde eBay'i ikna etmek zorlu bir savaş olabilir.


3. Kusurlu işlem oranı

Daha sonra, kusur oranı metriğini ihlal etmek, askıya alma alanına hızlı bir şekilde gidilebilir. Satıcılar, alıcı iletişimlerini ve şikayetlerini gerçekten hızlı ve beceriyle ele almalıdır.
Öncelikle, algılama hatalarından kaçınmak çok önemlidir. Mümkünse, ürününüzü ucuza satmak her zaman daha iyidir. Kullanılmışsa veya "satıcı yenilenmişse" kusurları vurgulayın. Kalite konusunda fazla söz vermeyin. Buna değmez.
Şablonlarınızda, mağaza sayfanızda, Facebook sayfanızda ve web sitenizde kendinizi iyi tanımlayın. Alıcıya olan bağlılığınızı açıklayın. Güvenilir ve şefkatli bir satıcı olduğunuzu gösterin. Müşterinize, bir sorunu olduğunda sizinle birlikte çalışacaklarına güvenecek kadar güven oluşturun.

4. Çözüm Merkezinde vakaların çözülememesi

Müşterilerinizin sorunlarını doğrudan ele almalısınız. Tekrar söyleyeceğiz. Ne kadar mantıksız veya talepkar olurlarsa olsunlar, müşterilerinizle birlikte çalışmalısınız.
Listelerinizi ve liste şablonlarınızı da bunu göz önünde bulundurarak tasarlamalısınız. Girişlerinizi, şikayet ettiklerinde alıcılara karşı kullanmak için küçük yazılar ile doldurmayın. eBay müşterileri, kimden satın alırlarsa alsınlar tutarlı bir deneyim beklerler ve kendi benzersiz iş şartlarınızı okuma veya ciddiye alma olasılıkları giderek azalmaktadır.
Yüzlerce pozitifin yerini almak için ne kadar az negatifin gerektiğini bir düşünün. Listelerinizi, daha az satış anlamına gelse bile gelecekteki sorunları önlemeye yardımcı olacak şekilde tasarlayın.

EBay, iyi ölçümlere sahip satıcıları askıya alıyor mu?

Metrikler kör bir araçtır. Bir satıcının nasıl gittiğine dair genel bir resim sağlamaya yardımcı olurlar, ancak rakamların arkasındaki nedenleri sunmazlar.
Bir satıcı, performansları üzerinde çok çalışabilir ve harika ölçütlere sahip olabilir, ancak eBay, alıcılarla tüm iletişimi görür ve garanti edilirse tek bir duruma göre harekete geçebilir. Ölçümler, işletme sahiplerinin politika ihlallerini takip etmek için değil, temel performans göstergelerini yönetmelerine yardımcı olmak için vardır.
Yaygın bir ihlal, satıcıların ölçümlerini değiştirmek için kasıtlı girişimlerde bulunmasıdır. Bu, olumsuz geri bildirimleri değiştirmek için alıcıları agresif bir şekilde takip etmekten, alıcı gibi davranarak eBay'i aramaya kadar uzanır.
Diğer politika ihlali örnekleri şunları içerir:
  1. EBay ücretlerini ödememek
  2. Standartların altında veya sahte ürünler satmak
  3. Aynı ürünleri başka bir eBay hesabı üzerinden satmak
Bu durumlar eBay'in itibarını zayıf ölçütler kadar aşındırır ve eBay, keşfedildiklerinde bunları ele alır.
Standartların altında alıcı deneyimlerine katkıda bulunuyorsanız veya düşük kaliteli ürünler sağlıyorsanız, ölçümleriniz ne kadar büyük olursa olsun veya ne kadar para aktarırsanız çevirin eBay'de uygulanabilir ve sağlıklı bir iş kurmuyorsunuz.


EBay, satıcıları askıya almadan önce uyaracak mı?

Yukarıda listelenen davranış, hesabın askıya alınmasına neden olabilir. Hepsinin ortak yönü nedir? Zayıf hesap yönetimi. Kötü satıcı formu.
eBay kötü davranışları izliyor ve neredeyse tüm sorunlar için tekrarlayan uyarılar yayınlayacak. Ancak çoğu zaman, satıcılar eBay'den gelen mesajların çok geç olana kadar ciddi olduğunun farkına varmazlar.
eBay, önemli olduğunu düşünseniz de düşünmeseniz de, geçmişte size gönderdikleri her uyarıyı çok ciddiye alacaktır. EBay mesajlarının müşteri mesajlarıyla karışması, en azından onların gözünde geçmiş bir uyarı görmemiş olmaları için bir bahane değildir.

EBay'de satış yapan tüm dolandırıcılar ne olacak? Neden askıya alınmıyorlar?

Her şey söylendikten ve yapıldıktan sonra, eBay'de bariz dolandırıcılık maalesef yükselişte. Örnekler aşağıdakileri içeren gamı çalıştırır:
  1. Çalıntı mal satmak
  2. Satın alınan ürünü göndermemek
  3. EBay hesapları oluşturmak için çalınan bir kimlik kullanmak
  4. Satılık ürünleri doğru bir şekilde açıklamamak
  5. İzin verilenden daha fazlasını satın almak veya satmak için birkaç hesap çalıştırmak
Bu olaylar, şirketin itibarına zarar verdikleri için eBay için çok maliyetlidir, bu nedenle eBay, bu tür satıcıları tespit etme ve kalıcı olarak askıya alma konusunda çok aktiftir.
Sorun, dolandırıcıların izlerini örtme ve yeni hesaplar açma konusunda çok yetenekli olmalarıdır. Yakalandıklarında bile, onların yerini alacak başkaları var.

Bir eBay hesabı askıya alındığında ilk ne olur?

Gerçekleşen ilk şey, eBay'den sizi hesabınızın askıya alındığını bildiren bir mesajdır. eBay, kararlarını dayandırdıkları nedenleri, ihlalleri veya kanıtları detaylandırabilir veya detaylandırmayabilir. Yapsalar bile, askıya alma size mantıklı gelmeyebilir.
Askıya alma mesajı bazen önerilen bir işlemi ve askıya alma şartlarını içerir. Askıya alma koşulları genellikle şunlardan biridir:
  • 7, 10 veya 30 günlük süre veya
  • Süresiz, tamamen ayrıcalık kaybıyla
Hesabınızı belirtilen süre boyunca kullanamayacaksınız, ardından askıya alma sona erdiğinde otomatik olarak yeniden etkinleştirileceksiniz.
EBay hesabının askıya alınması satıcıları nasıl etkiler?

Bir satıcı genellikle bir askıya alma işleminin “dalgalanma etkileri” ve işlerinin ve kişisel yaşamlarının birçok alanında kesin bir etkiyle karşılaşır.

Nakit akışı sorunları

Somut bir şeyle başlayalım: nakit akışı. İyi ya da kötü, eBay'de satış, PayPal üzerinden işlem yapmak anlamına gelir. Bu, çok kanallı satıcıların özellikle Amazon'a ve ödemesi haftalar süren diğer pazarlara kıyasla takdir ettiği canlı, gerçek zamanlı bir para transfer sistemidir.
İşletmenizin boyutu ne olursa olsun, PayPal hesabınıza nakit para yatırmak her zaman güzeldir. EBay satışları durduğunda, iş sağlığı için çok önemli olan canlı nakit de durur.

Kişisel ve çalışan sorunları

Buradan, dalgalanma etkisi yolundaki bir sonraki adım kişisel ve çalışan stresi. Kesilen nakit akışı nedeniyle fesih olabilir. İş güvenliği ile ilgili belirsizlik ortaya çıkmaya başladığından, bu kalan personelin moralinin düşmesine neden olabilir.
Çalışanlar genellikle işteki kalıcı sorunlara en yakın kişilerdir ve askıya alma durumunu patrona yapılan bir uyandırma çağrısı olarak görebilir. Çoğu zaman, geçmişte sorunları gündeme getirdiler ama hiçbir şey yapılmadı, bu yüzden bunu kendilerine saklamayı öğrendiler.
Artık herkes yeni duygusal düşüşler yaşamaya başlıyor. Çaresizlik ve kontrolden çıkma duyguları yaygındır. Geçmeyen kaygı olabilir. Dahil olan herkes uyuşmuş, bağlantısız ve birbirine güvenemeyebilir.

EBay tarafından askıya alınırsanız PayPal hesabınız donuyor mu?

eBay ve PayPal, 2015 yılında bağımsız şirketler haline geldi, ancak yine de yakından iç içe geçmiş durumdalar.
EBay askıya alma işlemlerinin en yeni dalgalanma etkilerinden biri, PayPal'ın sınırlar veya doğrudan askıya almaları oldu. Alıcılar, eBay'e şikayette bulunmanın yanı sıra veya bunun yerine genellikle PayPal'a şikayette bulunacaklardır. PayPal, olumsuz müşteri deneyimlerini eBay'den daha fazla karşılayamaz ve zayıf satıcıların alıcıların onlara olan güvenini aşındırmasına izin vermez.
PayPal ve eBay elbette kârla motive olur ve satıcılar genellikle askıya alma sırasında kaçırdıkları ücretleri hesaplar. Ancak, her iki şirket için de alıcı güveni ve güvenliği, tek bir satıcının ücretinden daha değerlidir. Bu işletmeler güven üzerine inşa edilmiştir ve onsuz ayakta kalamazlar.
Yani, bu bağlantılar yeni dünyamızın bir gerçeği. İnceleme, doğruluk, şeffaflık ve hesap verebilirlik yalnızca artacaktır. Yakında, bir eBay veya PayPal'ın askıya alınması başka yerlerde başka kısıtlamalara yol açabilir. Yalnızca "iyi" satıcılar ve alışveriş yapanlar hayatta kalacak ve bu şirketlerin tam olarak istediği şey bu.

Gizli bir eBay hesabı açmak çözüm mü?

Bir askıya alma olduğunda, ağrıyı aşmak ve tekrar güvende hissetmek zaman alabilir. Bu noktada, birçok satıcı eBay "gizli" veya "hayalet" hesaplarını açmaya yöneliyor. Bu, genellikle üçüncü taraf bir sağlayıcıdan gelen ve ilk eBay hesabıyla bağlantısı olmayan ikinci bir eBay hesabıdır. Gizli hesap, teorik olarak, ticarete devam etmek için temiz bir sayfa sağlar.
Gizli hesaplar, yüz yüze gelmek yerine halı altındaki sorunları fırçalamakla ilgilidir. Satıcılar bunları kullanarak ilk süspansiyonun travmasını ve olumsuzluğunu süresiz olarak devam ettiriyor.
Pratik açıdan bakıldığında, altta yatan sorunlar çözülmezse, gizli hesap da zaman içinde askıya alınabilir. Sıfırdan yeni bir eBay hesabı oluşturmak için gereken tüm çalışmalar da var.
Askıya alınmayı aşmak için gizli bir hesap kullanırken yakalanırsanız, eBay'e verebileceğiniz masum bir açıklama yoktur. Satıcılar genellikle tekrar eden yeni gizli hesaplar ve yeni askıya alma döngüsüne girerler.

Bir eBay hesabının askıya alınmasından nasıl geri dönersiniz?

Parlak haberlere. EBay'de eski durumuna geri dönebilirsiniz ve bunu, ne olduğu ve ne yapacağınız konusunda tamamen dürüst ve şeffaf olarak yaparsınız. Başka bir deyişle, gerçekçi olun ve durumu olduğu gibi ele alın.
Amazon Eylem Planlarının gerçeğe dönüşmenize izin vermeyeceğini söylemeyi seviyoruz . Sizi gerçekte olmayan şeyleri kabul etmeye ve takip edemeyeceğiniz bir planın resmini yapmaya itiyorlar. EBay'de böyle değil. Gerçekçi olun, pratik olun ve yalan söyleme.
Elbette, eski durumuna döndürmek için yapmanız gerekenler, ihlalinizin niteliğine bağlıdır. Ancak, çoğu satıcıya ve çoğu askıya alma türüne uyan bir plan aşağıda verilmiştir:

1. Bekle
Genellikle, hesabınızın askıya alınmasına ne sebep olursa olsun, en iyisi askıya alma süresinin dolmasını beklemektir. Bu süre içinde eBay'i arayabilir, ancak eski durumuna döndürme için porsuk vermeyin. Bunun yerine, askıya alınmaya neden olan sorunları belirlemek ve bunlarla başa çıkmak için zamanı verimli bir şekilde kullanın.
Müşterilerim bana genellikle süresiz olarak askıya alındıkları için geliyorlar, ancak bana geçmişte yaşadıkları kısa süreli uzaklaştırmalardan bahsediyorlar. Hemen hemen her zaman aynı şeyi söylerler: eBay'i aradılar, hiçbir şeyin altına inmediler ve her zamanki gibi çalışmaya devam ettiler.
Öyleyse, kısa süreli uzaklaştırmaları ciddiye alın. Bekleyin, sorunun altına inin ve işinizde gerçek değişiklikler yapana kadar tekrar satış yapmaya başlamayın. Aksi takdirde, bir sonraki askıya alma sonsuza kadar sürebilir.
Bilge bir söz: Gizli bir sağlayıcıdan başka bir hesap açmaya çalışmayın. eBay sizi yakalayacak çünkü o adamlardan daha akıllılar. Bundan bir süre sıyrılsanız bile, kaçak bir hayat yaşayacaksınız ve bu her an kötü bir sonla bitebilir.

Süresiz bir askıya alma için ne kadar beklemelisiniz?

Süresiz askıya alma eBay'de oldukça yaygındır, ancak hafife alınmaz. Bir satıcı ilk siparişini göndermeden önce bile otomatik askıya alma işlemlerinin gerçekleşebileceği Amazon gibi değildir. EBay ile her zaman bir geçmişi vardır. Bir müşteri şikayetine tepki olarak gelmiş gibi görünebilir, ancak gerçekte devenin sırtını kıran şey samandı.
Süresiz bir askıya alma için, ayrıca beklemeniz gerekir. Bir yıl kenarda oturmanızı tavsiye ederim. Evet, bir yıl.
Unutmayın, eBay sizi sistemlerinden attı. Oyun oynamıyorlar. Onları ararsanız ve onları rahatsız ederseniz, fikirlerini değiştirebileceklerini söylemiyorlar. Sizinle bir daha asla iş yapmamaya çoktan karar verdiler.
Ancak bir yıl sonra, eski durumuna döndürme şansınız olabilir. eBay size ulaşabilir bile.
O yıl vahşi bir alıcı olmayın. Yeni hesap açmaya çalışmayın. Onları rahatsız etmeyin. Geleceğinizi eBay'de ve dışında düşünün ve diğer kanallara odaklanın. En iyi şekilde yararlanın.

EBay ile ne zaman hemen iletişime geçmelisiniz?

Deneyimlerimize göre, eBay'in askıya alma nedeni olarak belirttiği şeyin en azından bir kısmını kabul etmeyen, askıya alınmış bir eBay satıcısıyla hiç karşılaşmadık.
Ancak eBay ile hemen iletişime geçmeniz gereken bazı olağandışı durumlar vardır. Örneğin:
  1. Gerçekten, dürüst olmak gerekirse, bir hiç için uzaklaştırıldın. eBay bir hata yaptı.
  2. Askıya alınmanıza neden olan mağdur veya dolandırıcılık, hırsızlık veya diğer suçlar.
Ancak unutmayın, genellikle askıya alınmaya kadar giden bir geçmiş vardır, bu nedenle sırf son damlasın sizin hatanız olmaması, ona yol açan başarısızlıklardan sorumlu olmadığınız anlamına gelmez.
Askıya alma gerçekten eBay'in daha önce birçok kez ele almaya çalıştığı uzun vadeli, bilinen bir sorun değilse, o zaman garip bir şey oldu. Bu tür durumlarda hemen eBay ile iletişime geçin.

2. İhtiyacınız olursa yardım isteyin

Kurumsal veya Çapa düzeyinde bir eBay Mağazası abonesiyseniz, bunun özel müşteri desteği içerdiğini unutmayın. Satıcı Destek Organizasyonu ekibinizle mümkün olan en kısa sürede iletişime geçin.
Askıya alma ve eski durumuna döndürme şartlarından emin değilseniz eBay ile iletişime geçin. Müşteri hizmetleri, açıklama amacıyla sizinle iletişime geçecektir. Daha fazla soru sormak için eBay'i de arayabilirsiniz. Askıya alma e-postasının içeriğini müşteri destek personeline açıklayın ve memnun kalmazsanız bir müdürle konuşmak isteyin.
Eski durumuna getirme için porsuk vermemeyi unutmayın. Ne olduğunu sorun, tavsiye isteyin. Dikkatinizi konuya çektikleri için onlara teşekkür edin. Siparişleri nasıl yöneteceğinizi ve gerekirse etkin olmayan listelemeleri nasıl güncelleyeceğinizi sorun. Askıya alma sürenizden sonra, iyi girişlerinizin tekrar yayınlanmasını sağlamak için hangi adımları atmanız gerektiğini sorun.

3. Planınız üzerinde çalışın

Askıya alınmanızı beklerken planınız üzerinde çalışın. Sonraki adımlarınızı belirlemenize yardımcı olması için askıya alma e-postasındaki bilgileri izleyin. Özgün olun ve her şeyi bildiklerini varsayın.
Örneğin, bir VeRO sorunu için:
  1. Hak sahibi ile konuşun ve onlarla bir anlaşma yapın.
  2. Hak sahibinin fikri mülkiyetini ihlal eden her türlü veriyi, resmi vb. İmha edin.
  3. Hak sahibinin taleplerine uymak için girişlerinizi düzenleyin veya silin.
  4. İhlal eden listeleri yönetim yazılımınızdan kaldırın, böylece gelecekte eBay'e geri gönderilemezler.
  5. EBay'e sözleşmenin bir kopyasını gönderin ve onlara hak sahibinin değişikliklerinizi onayladığını gösterin.
Planınızı sıraya koyduğunuzda ve askıya alma süresi dolduktan sonra, eBay ile iletişime geçme zamanı. Evet, satış ayrıcalıkları otomatik olarak geri yüklenecektir, ancak planınızı onlara iletmek için güçlü bir hesap yönetişimi gösterir ve ileride başvurmak üzere hesabınıza kaydedilecektir.

4. eBay ile iletişim kurun

Unutmayın, eBay'de güvenlik ve güven en önemli şeydir. Onlarla iletişim kurduğunuzda aşağıdakilerin tümünü yaptığınızdan emin olun:
  1. Neyin yanlış gittiğinin tüm ayrıntılarını vererek ne olduğunu açıklayın.
  2. Bu sefer sorunu nasıl çözdüğünüzü söyleyin.
  3. Onlara bunun bir daha asla olmayacağından nasıl emin olacağınızı söyleyin.
  4. EBay topluluğuna bağlılığınızı göstermek için ne koyduğunuzu söyleyin.
Genel olarak, müşteri merkezli ayrıntılı bir plan sunarak durumunuzun açık ve gerçek bir hesabını verin.
Güvenilir ve güvenilir olduğunuzu gösterin. Sipariş karşılamayla başa çıkabileceğinizi ve düşük getiri sağlayabileceğinizi gösterin. İtibarınızı yeniden kazanmak için kim olduğunuzu, şimdiye kadar neler yaptığınızı ve gelecekte ne yapacağınızı gösterin.

Süresiz bir askıya alma işleminden sonra eBay'e geri dönebilir misiniz?

Yollarını değiştirmeyen tekrarlayan suçlular, süresiz bir uzaklaştırma sürecine giriyor. İş modelleri kötü uygulamalardan kurtulmaya odaklanan satıcılar, başlangıçtan itibaren süresiz bir askıya alma beklemelidir.
Süresiz bir askıya alındıktan sonra, yollarınız aşağıdaki gibidir:
  1. Gerçekten yanlış bir şey yapmadıysanız, ne olduğunu ve bunu çözmek için yapabileceğiniz herhangi bir şey olup olmadığını öğrenmek için en kısa sürede eBay ile iletişime geçin.
  2. Yanlış bir şey yaptıysanız, muhtemelen size sorunu çözmek için yapabileceğiniz hiçbir şey olmadığını söyleyeceklerdir. Yani, başka bir yere odaklanın - bir yıl boyunca.
  3. Bir yıl sonra eBay ile iletişime geçerek "yeni siz" hakkında bilgi verin ve kendinizi pazarda yeniden kurmak için ne kadar istekli olduğunuzu bildirin. Şimdi eski durumuna döndürme için itiraz edip edemeyeceğinizi sorun.
EBay bir itirazı kabul ederse, yukarıdaki gibi bir plan oluşturun. Bir yanıt 2 haftadan kısa sürebilir. EBay'in gerçekler hesabına göre, itirazınızın başarısı her zaman askıya alma nedenine geri dönecektir.
Askıya alınmanız kötüye kullanım satın almak, birden fazla hesabın kötüye kullanılması veya eBay'i "oyun oynamak" için değilse, daha iyi bir şansınız var. Askıya alınmanız suç, dolandırıcılık, sahtecilik veya VeRO sorunları içindi ise, daha kötü bir şansınız vardır.
eBay'in bakış açısı, hesabınızı mümkün olan en kısa sürede geri almamak yerine pazardaki güveni korumakla ilgilidir.