- Katılım
- 23 Nis 2020
- Mesajlar
- 84
- Tepkime puanı
- 142
E-İhracat Nedir?
E-ihracat ya da sınır ötesi e-ticaret, online kanallarla yurt dışından alınan siparişleri, mikro ihracat kuralları çerçevesinde müşteriye ulaştırmaktır. Bir başka tanıma göre de; bir işletme ile bir tüketici (B2C), iki işletme (B2B) veya iki özel kişi (C2C) arasında sınır ötesi online pazaryerlerinde ya da doğrudan e-ticarettir.
E-ticaretini yurt dışı pazarlara taşımak isteyen firmaların yabancı pazarlarda birçok zorluklarla karşılaşabileceğini ön görmek yersiz olmayacaktır. Bunun bilinmesi ve uygulanması gereken birçok şey var. Ancak, tüm zorluklarına rağmen uluslararası alanda online satış yapmak eskisinden çok daha kolaydır.
E-İhracatta Temel Kurallar
E-ticareti uluslararası ticaret için kullanmak isteyen firmalar, her şeyden önce sınır ötesi e-ticareti yerelleştirmeye odaklanmalıdır. E-ihracatta uyulması gereken bazı kurallar vardır.
E-İhracatta Dikkat Edilmesi Gerekenler
E-ihracat ya da sınır ötesi e-ticaret, online kanallarla yurt dışından alınan siparişleri, mikro ihracat kuralları çerçevesinde müşteriye ulaştırmaktır. Bir başka tanıma göre de; bir işletme ile bir tüketici (B2C), iki işletme (B2B) veya iki özel kişi (C2C) arasında sınır ötesi online pazaryerlerinde ya da doğrudan e-ticarettir.
E-ticaretini yurt dışı pazarlara taşımak isteyen firmaların yabancı pazarlarda birçok zorluklarla karşılaşabileceğini ön görmek yersiz olmayacaktır. Bunun bilinmesi ve uygulanması gereken birçok şey var. Ancak, tüm zorluklarına rağmen uluslararası alanda online satış yapmak eskisinden çok daha kolaydır.
E-İhracatta Temel Kurallar
E-ticareti uluslararası ticaret için kullanmak isteyen firmalar, her şeyden önce sınır ötesi e-ticareti yerelleştirmeye odaklanmalıdır. E-ihracatta uyulması gereken bazı kurallar vardır.
- Yerel rekabet
- Yerel ödeme yöntemleri
- Yerel nakliye seçenekleri
- SEO
- Müşteri hizmetleri
E-İhracatta Dikkat Edilmesi Gerekenler
- E-ihracatın sürdürebilirliği için yerel ticaret kurallarını detayları ile bilmek ve uygulamak önemlidir.
- Sınır ötesi pazarlarda e-ticaret yapmaya çalışan firmalar dolandırıcılara karşı dikkatli olmalıdır. Bu sebeple yerel müşteri davranışları konusunda tecrübeli ödeme kanalları seçilmelidir.
- Sınır ötesi e-ticarette tutarlı ve öngörülebilir lojistik sistemler kullanılmalıdır.
- Yerel vergilendirme ve e-ticaret kanunları ayrıntılı olarak incelenmelidir.
- Bazı sınır ötesi pazarlarda e-ticaret yapan firmalar, operasyonel süreçlerini yerel unsurlar dışında farklı kanallarla yürüttüklerinde hükümet müdahaleleri ile karşı karşıya kalabilmektedir.
- Sınır ötesi e-ticarette ödeme süreçleri zorluklar içerebilir. Ürünü teslim alan müşteri ek vergilerle karşılaştığında hayal kırıklığı yaşayabilmektedir. Bu sebeple yerel vergilendirmeleri iyi anlamak ve müşterinin buna göre ödeme yapmasını sağlamak çok önemlidir. Aksi takdirde satın alma iade ile sonuçlanır ve işletmeye ve markaya zarar verir.
- Farklı ülkelerdeki pazarlara aynı şekilde davranmak hata olacaktır. Örneğin; Amerika ve Çin’in tüketici tabanı ve kültürleri çok farklıdır. Bu sebeple e-ihracatta hedef pazarın hassasiyetleri ve kültürü dikkate alınmalıdır.
- Web sitesinde yerelleştirme (lokalizasyon) yapılırken online tercüme araçları yerine profesyonel tercümanlar kullanılmalıdır. Aksi durumda kelimeler yanlış yorumlara yol açabilir.
- Ulusal bayramlar, e-ihracatın önemli başlıklarındandır. Hedef pazara uygun tatil kampanyaları düşünülmelidir.
- Hedef pazarın zaman dilimi nedir?
- Mevsimsel ve bölgesel tatilleri hangi gündür?
- Tatiller, satılan ürünleri ve promosyonları etkileyebilir mi?
- Tüm ürünlerinizi bu konumda satabilir misiniz?
- Stok ve katlanılan nakliye masrafları ne kadardır?
- Hangi yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesi gerekir?
- İthalat vergisi, iadeler veya garantiler için şartlar nelerdir?
- Bu pazardaki satış vergileri nedir ve ne kadardır?