Hoş Geldin, Ziyaretçi!

E-ticaret Forumlarına erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üyeliği tamamen ücretsizdir.

Başarı Hikayeleri (Çagrı Ayten)

admin

e-Ticaret Forumları
Yönetici
Site Yetkilisi
Katılım
20 Nis 2020
Mesajlar
12
Tepkime puanı
3
Konum
İstanbul
Başarı Hikayesi – Çağrı Ayten – Hoagard.com Kurucusu
2014 yılında Çağrı Ayten tarafından kurulan Hoagard.com, metal tasarım alanında özgün ürünleri dünyanın birçok ülkesine pazarlıyor. Koleksiyonunda; metal dekoratif duvar tasarımları, duvar saatleri, takı tasarımları, cam poster, çerçeveli poster ve ahşap dekoratif duvar ürünleri bulunan Hoagard’ın mimarı Çağrı Ayten, e-ihracatta başarı hikayesini anlattı.
Hoagard hakkında bilgi paylaşabilir misiniz? Hoagard nedir, ne zaman kuruldu, misyonu ve vizyonu nedir, hedef kitlesi kimlerdir?
Hoagard 2014 yılında kurulan bir marka olsa da hikayesi daha öncesine dayanıyor. Rutin işlerimizden sıkıldığımız dönemlerde bir tasarım atölyesi kurma fikri oluştu. Bu atölyede hobi olarak duvar dekorları üzerine çalışmalar yapmaya başladık. Birçok materyal üzerinde çalıştık ve metalin bizim için en uygunu olduğuna karar verdik. Ortaya çıkan metal duvar dekoru kategorisi bize dünya çapında bir ilk olma şansı verdi. Bunu bir markayla tanıtmamız gerekiyordu. Hoagard ismi de hem metalin sertliğini yansıtan hem de ilham aldığımız İskandinav esintileri içeren bir tasarım ismidir. Üzerindeki yıldız da kutup yıldızını temsil etmektedir. Aynı zamanda Hoagard’ın misyonunu da simgeliyor diyebiliriz. Alanında her zaman öncü olmak ve fikirleriyle insanlara ışık olmak en büyük misyonudur.
Hoagard’ı “tasarım atölyesi” olarak tanımlıyorsunuz. Tasarım atölyesinden nasıl bir başarı hikayesi çıkardınız?
Tasarım atölyesi kurduğumuz dönemlerde grafik tasarım ve mimari alanlarda birçok firmayla ortak çalışmalarımız oldu. Bir firmayla çalışmaya başladığımızda kurumsal kimliğinden mimari tasarımına kadar her aşamasında fikirlerimiz ve tasarımlarımızla fark yaratmaya çalışıyorduk. Fakat bu süreç sonunda tasarım fikirleri fiziksel bir objeye dönüşmediği zaman ona değer verilmediğini gördük. Bir tasarımı ürüne dönüştürüp bunu tüm dünyaya tanıtma fikri o zamanlarda ağır basmaya başladı. Bunun en güzel yolunun e-ticaret olduğunu düşündük ve rotamızı tamamen bu alana çevirdik. 2014 yılından 2016 yılına kadar sürüncemede geçirdiğimiz bir dönem oldu. Sermayesiz bir şekilde kurulmasından kaynaklı zorlandığımız zamanlar oldu. 2016 yılında bir silkelenme yaşadık ve reklam stratejilerine odaklandık. 3 kişi çıktığımız yolda şimdi 30 kişilik bir ekiple yolculuğumuza devam ediyoruz.

Röportajın devamını okumak için tıklayın https://www.eticaret.gov.tr/cevrimiciegitim/basari-hikayeleri-cagri-ayten-94