Hoş Geldin, Ziyaretçi!

E-ticaret Forumlarına erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı yada giriş yapmalısınız. Forum üyeliği tamamen ücretsizdir.

Amazon FBA Nedir? Yeni Başlayanlar için FBA

eticaret

Eticaret Forumları Yetkilisi
Moderatör
Katılım
23 Nis 2020
Mesajlar
64
Tepkime puanı
32
amazn-fba.png

Amazon FBA, Fulfillment by Amazon’un kısaltmasıdır. Fulfillment dilimizde “yerine getirme, işleme” anlamlarına gelmektedir. Yani Türkçeleştirecek olursa “Amazon tarafından işlenme” yahut“Amazon tarafından yerine getirilme” olarak çevrilebilir. Buradan hareketle siz sadece satmak istediğiniz ürünü Amazon depolarına gönderiyorsunuz; depolama, paketleme, satma, kargolama ve satış sonrası destek işlerini Amazon yapıyor. Buna Amazon FBA sistemi deniyor.

Amazon FBA, aslında zaten oldukça pratik olan e-ticaret yönetimini daha da pratik hale getiren önemli bir girişim. Dünyanın en büyük e-ticaret sitesi Amazon’un geliştirdiği bu sistem, hem satıcılar hem de alıcılar için büyük kolaylıklar sağlıyor. Bu sistemle ürün depolama zahmetinden kurtulacağınız gibi, kargo ve satış sonrası işlemler için de zaman ayırmaktan kurtulacaksınız Bu işlemlerinizin Amazon tarafından gerçekleştirilmesi her anlamda avantaj.

Genelde bu satış sistemini kullananlar yani Amazon FBA satıcılarının çoğunluğu ürünleri Çin’de ürettirip ABD’ye Amazon depolarına göndertir. Bu da demek oluyor ki dikkatleri Çin-Alibaba.com sitesine yönelteceğiz. Aslında her yerden ürünümüzü ürettirebiliriz ancak şu an için en uygunu kuşkusuz Çinli tedarikçiler olacak. Hem maliyetine göre hem de Çinli tedarikçiler bu işin nasıl yapıldığını çok iyi biliyorlar. Amazon sistemlerine de oldukça aşinalar.

Bütün işleri Amazon yapacaksa ben ne yapacağım?
  • Satacak ürün bulmak. En önemli ve zor kısım bu olsa gerek. Amazon’da zaten milyonlarca ürün var. Satmak istediğiniz bir ürünü büyük ihtimal başkaları çoktan satıyor olacak. Depolama, kargo, paket vs gibi tüm işleri Amazon hallediyor ancak sizin de satacak bir ürün bulmanız gerek.
  • Stoğunuzu yönetmek. Bu kısım da önemli. Envanterinizin sürekli dolu olduğundan emin olmalısınız. Amazon’un sevmediği şeylerden birisi “out of stock” yani “stokta kalmadı” yazısı. Stoğunuzun biteceğini çok önceden kestirip ona göre yeni ürün siparişleri vermelisiniz. Buna kısaca envanter yönetimi diyoruz.
  • Promosyon ve reklam. Maalesef promosyon ve reklam olmadan olmuyor bu işler. Amazon’un kataloğunda milyonlarca ürün var. Alıcıların sizin ürünlerinizi bulabilmesi için biraz gayret göstermelisiniz. Promosyon vermeli, reklam kampanyaları başlatmalısınız.